Spatiul Privat Virtual, un mijloc modern de interactiune cu ANAF – accesibil si pentru firme din iunie

virtual

 

De la 1 iunie 2017, Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) va pune la dispozitia contribuabililor persoane juridice o modalitate mai comoda si moderna pentru comunicarea mai multor documente fiscale, prin intermediul Spatiului Privat Virtual (SPV). Prin accesarea aplicatiei SPV, firmele din Romania, precum si entitatile fara personalitate juridica, pot opta pentru pentru primirea actelor fiscale in format electronic.

 

Ce acte se pot transmite:

declaratiile fiscale, contractele de cedare a folosintei bunurilor, precum si diverse cereri sau sesizari

– actele administrative fiscale: decizii de impunere, decizii referitoare la obligatii de plata accesorii, decizii privind modificarea bazei de impozitare ca urmare a inspectiei fiscale;

– actele de executare (somatii)

– acte emise de MFP – ANAF in executarea legii, cum ar fi: notificari, instiintari, aviz de inspectie fiscala etc;

– documentele sau alte acte emise de MFP – ANAF la cererea solicitantului cum sunt: certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit, certificatul de cazier fiscal;

– informatii cu privire la obligatiile de plata ale persoanei fizice, juridice sau ale unei entitati fara personalitate juridica;

– diverse cereri adresate MFP – ANAF: cerere de informatii sau documente in legatura cu situatia fiscala personala (cerere de informatii despre contributiile de asigurari sociale declarate de angajatori, solicitarea unei opinii privind aplicarea   legislatiei fiscale, cereri de audienta, sesizari, petitii, reclamatii, solicitari de informatii publice etc);

– “Buletinul informativ”, care contine informatii publice atat cu caracter fiscal,cat si nefiscal, dar care sunt de interes pentru contribuabili (anunturi de valorificare a bunurilor, anunturi de achizitii de bunuri si servicii, etc.).

 

Cum te inregistrezi online:

– Pentru inrolarea in Spatiul Privat Virtual (SPV) , persoanele juridice, entitatile fara personalitate juridica, imputernicitii persoanelor fizice, precum si persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere care in relatia cu organul fiscal se identifica prin codul de inregistrare fiscala sau codul unic de inregistrare completeaza un formular electronic si se identifica electronic cu ajutorul certificatelor digitale calificate.

– persoanele fizice trebuie sa completeze online un formular intr-o pagina web securizata (https) si, din motive de securitate si protectie a datelor personale, sa-si certifice identitatea prin indicarea unei informatii fiscale cunoscute numai de ANAF si persoana respectiva, asa cum este ceruta de aplicatia informatica, respectiv numarul de inregistrare al unei decizii emise de ANAF pe numele sau.

– In cazul in care contribuabilul nu este in posesia unei decizii primite anterior de la ANAF, este necesara deplasarea la ghiseul oricarui organ fiscal din cadrul ANAF pentru verificarea datelor declarate cu cele din actul de identitate.
Serviciile de comunicare electronica oferite prin SPV sunt gratuite si disponibile 24 de ore din 24.

 

Surse: AGERPRES, profit.ro

bannerT