Restricții la sponsorizările pentru ONG-uri

 

Sursele de finantare ale unui ONG sunt cotizatiile, sponsorizarile, donatiile si veniturile economice. Legislatia in vigoare ofera firmelor platitoare de impozit pe profit posibilitatea de a directiona sub forma de sponsorizare, catre organizatii neguvernamentale (ONG), pana la 20% din impozitul pe profit de plata.

Prin intermediul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 3/2017, s-a majorat plafonul de impozitare pentru microintreprinderi, de la 100.000 la 500.000 de euro. Astfel, numarul companiilor eligibile sa acorde o astfel de facilitate a scazut in ultimele luni, in conditiile in care tot mai multe societati au devenit platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor si nu mai pot sprijini asociatiile sau fundatiile, spre exemplu.

Potrivit Asociatiei pentru Relatii Comunitare, numarul agentilor economici care pot susține ONG-urile a scazut dramatic, in contextul in care peste 84.000 de firme, eligibile anterior apariției OUG nr. 3/2017, nu mai pot acorda acum sponsorizarile.

Asociatiile si fundatiile vor sa fie pastrata facilitatea fiscala veche si pentru micile firme, astfel ca si aceste afaceri sa-si poata deduce cuantumul sponsorizarilor din impozitul datorat. Daca doar un sfert dintre firme ar face sponsorizari, ONG-urile ar putea beneficia de 40 de milioane de lei, potrivit calculelor facute de Asociatia pentru Relatii Comunitare.

Tocmai de aceea, instituția amintita a pornit o campanie prin care cere reintroducerea, pentru microintreprinderi, a facilitatii fiscale privind sponsorizarile, prin care propune sa se acorde acelorasi facilitate ca si pana in present si microintreprinderilor cu cifra de afaceri intre 100.000 si 500.000 de euro, o soluție ar fi ca acestea sa poata deduce cuantumul sponsorizărilor din impozitul datorat pe venit în limita a 20% din impozitul datorat.

 

Surse: www.avocatnet.ro, www.accountess.com

bannerT