Principalul risc pe care ti-l asumi cand firma ta comunica cu Fiscul in spatial privat virtual

archive

Din 1 iunie serviciul Spatiul Privat Virtual (SPV) este disponibil atat pentru persoanele fizice, direct sau prin imputernicit cat si persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica prin reprezentant legal, prin reprezentant desemnat sau prin imputernicit.

Astfel, cetatenii pot solicita si primi de-acum mai multe documente, in timp ce firmele si persoanele fizice autorizate (PFA), printre altele, pot obtine acte fiscale online, la randul lor, dupa ce se vor inregistra în prealabil.

Aparitia unui nou instrument în comunicarea dintre între ANAF si contribuabili reprezinta un pas inainte, dar trebuie amintite, si riscurile la care se expun firmele ce utilizeaza SPV. Odata transmise/furnizate documente online, prin intermediul platformei, contribuabilii isi dau acordul pentru o comunicare la distanta cu Fiscul. Daca firma nu pune la dispozitie personal pregatit, exista riscul ratarii termenelor de plata sau posibilitatea ca Fiscul sa trimita acte fiscal de care companiile sa nu afle, atat timp cat nu verifica in sistem.

Ce acte fiscale pot obtine Firmele online:

Documentele fiscale ce pot fi comunicate firmelor in format electronic sunt incluse in Ordinul Ministerului Finantelor Publice nr. 660/2017. Concret, este vorba despre urmatoarele acte:

  • declaratiile fiscale intocmite de firma;
  • cererile adresate catre MFP sau ANAF, cum sunt cele pentru eliberarea certificatului de atestare fiscala, adeverintei de venit, certificatului de cazier fiscal etc;
  • acte administrativ-fiscale (decizii de impunere, decizii referitoare la obligatii de plata accesorii, decizii privind modificarea bazei de impozitare ca urmare a inspectiei fiscale etc.), acte de executare (somatii) si alte acte emise de organul fiscal in executarea legii, cum ar fi: notificari, instiintari, aviz de inspectie fiscala etc;
  • registrul documentelor electronice comunicate in ultimii doi ani;
  • informatii referitoare la istoricul actiunilor;
  • informatii cu privire la obligatiile de plata ale firmei.

 

Surse: www.avocatnet.ro, www.capital.ro, www.jurnalul.ro

bannerT