Guvernul amana termenul de la care aplica amenzi pentru lipsa caselor de marcat cu jurnal electronic ori a imprimantelor fiscale

Image result for Point of sale

Comerciantii primesc mai mult timp sa isi instaleze case de marcat cu jurnal electronic, Finantele urmand sa aplice amenzi pentru lipsa lor incepand cu 1 septembrie, pentru contribuabilii mari si mijlocii, si 1 noiembrie, pentru contribuabilii mici.

Proiectul pus in dezbatere de catre Ministerul Finantelor Publice prevede amanarea cu trei luni a aplicarii sanctiunii prevazuta de lege pentru nedotarea cu noile aparate de marcat electronice fiscale, pentru a permite operatorilor economici sa achizitioneze, sa fiscalizeze si sa testeze aparatele de marcat cu jurnal electronic.

Astfel, in cazul contribuabililor mari sau mijlocii sanctiunea se aplica incepand cu 1 septembrie 2018 in loc de 1 iunie 2018, iar in ceea ce priveste contribuabilii mici, aceasta se aplica de la 1 noiembrie 2018 in loc de 1 august 2018. Dupa expirarea acestor intervale, sanctiunea poate fi aplicata doar pentru faptele savarsite incepand cu 1 septembrie 2018, respectiv 1 noiembrie 2018, dupa caz.

Totodata, se prelungeste cu trei luni, pana la data de 31 octombrie 2018, termenul limita pana la care isi mentin valabilitatea avizele/autorizatiile privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu rola jurnal, termenul in vigoare fiind 31 iulie 2018.

“In aceasta perioada de gratie, organele de control  urmeaza sa realizeze actiuni cu caracter preventiv si de indrumare, in baza art. 151 alin.(4) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala”, anunta Finantele.

Promovarea acestui act normativ este determinata in principal de:

– intarzierile producatorilor si distribuitorilor in pregatirea prototipurilor de aparate de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic si, implicit, de intarzierile in depunerea acestora impreuna cu documentatia aferenta pentru avizare tehnica la Institutul National de Cercetare Dezvoltare in Informatica;

– procesele de implementare a noilor aparate de marcat, ulterioare avizarii tehnice a prototipurilor, respectiv autorizarea distribuitorilor, productia noilor modele, aprovizionarea distribuitorilor, achizitia aparatelor de marcat si fiscalizarea acestora, care necesita mai mult timp si fac imposibila punerea pe piata a aparatelor de marcat pana la termenele prevazute de lege pentru dotarea operatorilor economici;

– posibilitatea punerii in pericol a activitatii operatorilor economici, in conditiile in care prevederea legala in vigoare le interzice incepand cu 1 iunie, respectiv 1 august, sa utilizeze actualele case de marcat, iar acestia nu pot, din motive care nu le sunt imputabile, sa se doteze cu noile aparate de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic riscand in plus si aplicarea unor sanctiuni drastice.

Surse: www.adevarul.ro, www.avocatnet.ro, www.profit.ro.

bannerT