De cand vor fi obligate firmele sa foloseasca casele de marcat electronice si sa transmita date Fiscului?

 

 

Image result for Cash register

Firmele vor fi obligate sa transmita Fiscului, lunar, anumite date, cum ar fi cele din bonul fiscal sau informatii referitoare la pornirea/oprirea aparatului de marcat electronic fiscal, incetarea functionarii acestuia in urma unor evenimente de tipul lipsa curentului electric sau intreruperea conexiunii la internet, precum si cu privire la repunerea in functiune/reconectarea aparatului. Prevederile fac parte dintr-un act normativ al ANAF, publicat astazi in Monitorul Oficial.

Utilizatorii caselor de marcat cu jurnal electronic vor avea obligatia de a transmite Fiscului, pana la data de 20 a lunii pentru luna anterioara, urmatoarele date:

  • -  datele din bonul fiscal;
  • -  datele din raportul fiscal de inchidere zilnica;
  • -  informatii referitoare la pornirea/oprirea aparatului de marcat electronic fiscal, incetarea functionarii acestuia in urma unor evenimente de tipul lipsa curentului electric sau intreruperea conexiunii la internet, precum si cu privire la repunerea in functiune/reconectarea aparatului.

Transmiterea datelor se va realiza in trei pasi, astfel:

  • -  fisierele XML, semnate folosind certificatul digital al aparatului de marcat electronic fiscal, vor fi exportate de pe aparatul de marcat electronic fiscal pe un mediu de stocare extern;
  • -  prin intermediul programului de asistenta pus la dispozitie pe portalul ANAF, fisierele XML vor fi validate si atasate unui fisier PDF;
  • -  fisierul PDF cu XML atasat, semnat cu certificat digital calificat, va fi comunicat organului fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

Utilizatori care detin mai multe dispozitive fiscale decat cele folosite in activitatea curenta, o parte dintre acestea fiind, spre exemplu, depozitate pentru a fi utilizate in perioadele aglomerate, este prevazuta si introducerea “declaratiei privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate”, aspect care vizeaza obtinerea informatiilor necesare institutiei in cadrul proceselor de analiza intr-o modalitate facila din punctul de vedere al contribuabilului.

Aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate sunt acele aparate care nu au fost utilizate in nicio zi din perioada de raportare, iar declaratia completata, semnata cu certificat digital calificat, se va transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

Potrivit ultimelor modificari privind calendarul inlocuirii caselor de marcat cu jurnal tiparit cu casele de marcat cu jurnal electronic, de la 1 iunie 2018, marii contribuabili si contribuabilii mijlocii vor trebui sa foloseasca numai aparate de marcat cu jurnal electronic. De la 1 august 2018, obligatia se va aplica si contribuabililor mici.

Surse: www.avocatnet.ro, www.patronatcasedemarcat.ro.

bannerT